CRANE4.0

A Digital Trainers Toolbox To Help Crane Operators Update Their Skills for Industry4.0 Environments (2019-1-ES01-KA202-065956)

ENGLISH

CRANE 4.0 takes inspiration from the Analytical Report Improving the human capital basis issued by the European Construction Sector Observatory of the European Commission (ECSO, 2017) which urges to up-skill and re-skill the European construction labour force with new skills to meet the demand of the labour market for new digital competences. Only 45% of the workers in the sector has been involved in training at the workplace and the highly skilled workforce is only a small fraction of the total workforce of the EU construction sector. Applying Virtual Reality (VR) in VET and in on-thejob situations involving complex tasks facilitates the visualisation of the activities to be performed, even the riskiest ones, and the transmission of knowledge-intensive skills leading to an increased training quality. The project focuses on crane operations exactly because they have a major influence on construction sites, especially in terms of efficiency and safety.

 The project aims to improve work-based and initial/continuous learning of crane operators to adapt their skills to the Industry 4.0 skills requirements.

CRANE 4.0 thus develops an innovative training and methods for teaching, learning and assessing the learning outcomes of Crane operators 4.0, through the use of Virtual Reality thus supporting the educators and learners in using digital technologies in creative, collaborative and efficient ways.

The project will also support new teaching methods and the personal development of VET trainers and teachers. The project direct beneficiaries are crane operators and VET professionals working in a variety of contexts (Public Employment Services, Job Counselling, VET organisations, Careers Counselling, Placement officers, in-house trainers).

ESPAÑOL

CRANE 4.0 se inspira en el Informe Analítico de Mejora de la base de capital humano emitido por el Observatorio Europeo del Sector de la Construcción de la Comisión Europea (ECSO, 2017) que insta a mejorar y reciclar a la fuerza laboral europea de la construcción con nuevas habilidades para satisfacer la demanda del mercado laboral de nuevas competencias digitales. Sólo el 45 % de los trabajadores del sector ha participado en formación en el lugar de trabajo y la mano de obra altamente cualificada es sólo una pequeña fracción de la fuerza laboral total del sector de la UE. La aplicación de la Realidad Virtual (VR) en la formación profesional y en situaciones en el trabajo que implican tareas complejas, facilita la visualización de las actividades a realizar, incluso las más arriesgadas. El proyecto se centra en las operaciones de grúa exactamente porque tienen una gran influencia en las obras de construcción, especialmente en términos de eficiencia y seguridad. Con el creciente uso de grúas, el número de accidentes relacionados ha crecido enormemente, y los países participantes se encuentran entre los miembros de la UE con las tasas de accidentes mortales más altas en el sector de la construcción.

El proyecto tiene como objetivo mejorar el trabajo y el aprendizaje inicial/continuo de los operadores de grúas para adaptar sus habilidades a los requisitos de la Industria 4.0.

CRANE 4.0 desarrolla así una formación innovadora y métodos para la enseñanza, el aprendizaje y la evaluación de los resultados de aprendizaje de los operadores de grúa 4.0, mediante el uso de la Realidad Virtual, apoyando así a los educadores y estudiantes en el uso de tecnologías digitales en la creatividad, formas colaborativas y eficientes. El proyecto también apoyará nuevos métodos de enseñanza y el desarrollo personal de formadores y profesores de EEP. Los beneficiarios directos del proyecto son operadores de grúas y profesionales de la EVE que trabajan en una variedad de contextos (Servicios Públicos de Empleo, Asesoramiento Laboral, Organizaciones de VeT, Asesoramiento profesional, Oficiales de Colocación, capacitadores internos).

Skills

Posted on

11/12/2019