SENPOWER

Empowering young adult learners with Special Educational Needs

ENGLISH

Official statistics in Europe suggest that at least 15.4% of the school population have a special educational need which is defined as ‘any learning difficulty or disability that make it harder for someone to learn than most other children and young people of about the same age’.

‘Empowering young adult learners with Special Educational Needs’ (Acronym: SENpower) proposed project aims to bridge this gap by empowering a significant and even increasing percentage of young adult & VET learners with Special Educational Needs (SEN), through the concept of entrepreneurship. This will be achieved through the development of  the ‘Entrepreneurship Education and Development Guide for SEN pupils’ guide, a valuable tool for teachers and educators, as well as the development of a series of training curricula, focusing on the concept of entrepreneurship and taking into consideration the special skills and competences of young adult & VET learners with SEN.

‘SENpower’, addresses some of the most important and overarching EU Horizontal education policy objectives as well as specific policy priorities in the sectors of adult & youth.

The objectives of SENpower can be summarised as follows:

1.   ‘Extending and Developing educators’ competences’ 

2.   ‘Improving and extending the supply of high quality learning opportunities tailored to the needs of individuals’

3.   ‘Social inclusion’ of young adult & VET learners with SEN

4.  ‘Promotion of entrepreneurship education and social entrepreneurship among young people’

5.  ‘Promotion of empowerment and active citizenship of young people’

Therefore, ‘SENpower’ is a cross-sectoral strategic partnership project focusing on adult education, which has strong European dimension & transnational approach.

ESPAÑOL

Las estadísticas oficiales en Europa sugieren que al menos el 15,4% de la población escolar tiene una necesidad educativa especial que se define como “cualquier dificultad de aprendizaje o discapacidad que dificulte que alguien aprenda que la mayoría de los otros niños y jóvenes la misma edad».

El proyecto propuesto ‘Empowering young adult learnin with Special Educational Needs’ (Acrónimo: SENpower) tiene como objetivo cerrar esta brecha empoderando a un porcentaje significativo e incluso creciente de jóvenes adultos y estudiantes de formación profesional con Necesidades Educativas Especiales (SEN), a través del concepto de emprendimiento. Esto se logrará mediante el desarrollo de la guía “Guía de Educación y Desarrollo del Emprendimiento para los alumnos ENI”, una valiosa herramienta para profesores y educadores, así como una serie de planes de estudios de formación, centrados en el concepto de emprendimiento y teniendo en cuenta las habilidades y competencias especiales de los jóvenes estudiantes con SEN.

«SENpower», aborda algunos de los objetivos más importantes y generales de la política educativa horizontal de la UE, así como las prioridades políticas específicas en los sectores de adultos y jóvenes.

Los objetivos de SENpower pueden resumirse de la siguiente manera:

1. «Ampliar y desarrollar las competencias de los educadores» 

2. «Mejorar y ampliar la oferta de oportunidades de aprendizaje de alta calidad adaptadas a las necesidades de las personas»

3. “Inclusión social” de los jóvenes estudiantes de adultos y ETV con SEN

4. «Promoción de la educación empresarial y del emprendimiento social entre los jóvenes»

5. «Promoción del empoderamiento y ciudadanía activa de los jóvenes» Por lo tanto, ‘SENpower’ es un proyecto de asociación estratégica intersectorial centrado en la educación de adultos, que tiene una fuerte dimensión europea y un enfoque transnacional.

http://www.senpower.eu/

Skills

Posted on

11/12/2019